Visual representations in Chemistry curriculum. A look from the pandemic.

Authors

  • Michelle Marilyn Alvarez Universidad de Buenos Aires, Facultad de Farmacia y Bioquímica, Centro de Investigación y Apoyo a la Educación Científica. Instituto de Investigación en Educación Superior
  • Vanesa García Instituto Joaquín V. González
  • Ignacio Idoyaga CONICET - Universidad de Buenos Aires, Facultad de Farmacia y Bioquímica, Centro de Investigación y Apoyo a la Educación Científica. Instituto de Investigación en Educación Superior
  • María Gabriela Lorenzo CONICET - Universidad de Buenos Aires, Facultad de Farmacia y Bioquímica, Centro de Investigación y Apoyo a la Educación Científica. Instituto de Investigación en Educación Superior

Keywords:

Visual representations, Curriculum, Chemistry, Pandemic

Abstract

The importance of graphicacy is highlighted by the pandemic in order to understand the visual resources that are broadcasted in the media. Such as a contribution from Chemistry education, several Chemistry contents are presented here to be approached from the problem of the pandemic with graphical representations. This article presents an exploratory and descriptive study about the curricular guidelines of the Nueva Escuela Secundaria (New Secondary School) of Ciudad Autónoma Buenos Aires for the teaching of and with graphical representations in Chemistry. The results showed an increase of the levels of the information processing contained in the representations while the instruction progresses, from an explicit and implicit information processing to the conceptual one. At last, some activities about the preparation of alcoholic disinfectant solutions, considering the curricular recommendations regarding the use of graphic representations are proposed.

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Published

2021-12-29

How to Cite

Alvarez, M. M., García, V., Idoyaga, I., & Lorenzo, M. G. (2021). Visual representations in Chemistry curriculum. A look from the pandemic . Educación En La Química, 27(02), 158–165. Retrieved from https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/28

Issue

Section

Investigación en didáctica de la Química

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