EDENLAQ Volume 30: Thirty-Five Years of Advancing Chemistry Education in Argentina and Worldwide

Authors

  • asddsdsa dasdasdsdas Universidad Nacional del Litoral - Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas - Departamento de Química General e Inorgánica
  • María Gabriela Lorenzo Universidad de Buenos Aires, Facultad de Farmacia y Bioquímica, Centro de Investigación y Apoyo a la Educación Científica (CIAEC) - CONICET

Keywords:

editorial, teaching, research, learning

Abstract

The EDENLAQ journal, in its Volume 30, celebrates thirty-five years of contributions to Chemistry Education in Argentina and worldwide. Founded in the 1980s by chemistry teachers seeking to renew teaching practices and align with the spirit of the democratic era, the journal has undergone various stages, adapting to institutional and national changes. Over the years, it has published articles on research and didactic innovation, providing essential knowledge for teacher training. In this editorial, we reflect retrospectively, highlighting the journal's influence on the professional trajectories of readers and authors, including our personal testimonials of its impact. The first issue of Volume 30 features eight original articles, an academic translation, and a congress review, addressing various aspects of Chemistry Education. The community is invited to contribute articles and participate in a special section reflecting on the history and evolution of our journal.

References

Ciriaco, A. S. (2021). Las publicaciones sobre la enseñanza del lenguaje químico en EDENLAQ. Educación en la Química, 27(2), 174–182. https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/56

Ciriaco, A. S., Jones, N. B. y Pereyra, M. V. (2020). Revisión bibliográfica sistematizada: tendencias y cambios en la enseñanza de la química argentina. Educación en la Química, 26(2), 139–152. https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/80

Lorenzo, M. G. (2009). Cuando formar grupos es contenido de este curso. Educación en la Química, 15(1), 54-65.

Nieto Ratero, Á., Seguro Romero, P. M. y Bonifácio, E. (2023). Revista de educación, 400, 181-206. https://hdl.handle.net/11162/244923

Salatino, M. (2022). Los circuitos lingüísticos de la publicación científica latinoamericana. Tempo Social, 34(3), 253-273. https://doi.org/10.11606/0103-2070.ts.2022.201928

Sánchez, G. H., Odetti, H. S. y Lorenzo, M. G. (2016). Conocimiento didáctico de profesores universitarios sobre los trabajos prácticos de química inorgánica. Educación en la Química, 22(02), 111–124. https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/248

Published

2024-01-15

How to Cite

dasdasdsdas, asddsdsa, & Lorenzo, M. G. (2024). EDENLAQ Volume 30: Thirty-Five Years of Advancing Chemistry Education in Argentina and Worldwide. Educación En La Química, 30(01), 1–5. Retrieved from https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/175

Issue

Section

Editorial

Similar Articles

<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>