Teaching university general chemistry in times of emergency

Authors

  • María Sol Regonat Universidad Nacional del Litoral – Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas – Departamento de Química General e Inorgánica. Santa Fe, Argentina.
  • Germán Hugo Sánchez Universidad Nacional del Litoral – Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas – Departamento de Química General e Inorgánica. Santa Fe, Argentina.
  • Héctor Santiago Odetti Universidad Nacional del Litoral – Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas – Departamento de Química General e Inorgánica. Santa Fe, Argentina.

Keywords:

university, emergency teaching, general and inorganic chemistry

Abstract

In this brief work, the teaching proposal carried out within the framework of emergency education during the Preventive and Mandatory Social Isolation of 2020 due to the COVID-19 pandemic is presented. These actions were carried out by the Department of General and Inorganic Chemistry of the Faculty of Biochemistry and Biological Sciences of the Universidad Nacional del Litoral for the subjects General Chemistry and General and Inorganic Chemistry of the first year of university studies of different careers. A brief summary of each instance carried out is developed. The writing ends with a brief reflection on the scope of what has been done.

References

Comisión de Emergencia de la UNL (2020) Acta oficial del Comité de Emergencia. Disponible en: https://www.unl.edu.ar/bienestar/wp-content/uploads/sites/7/2018/10/NuevoDocumento-2020-03-15-13.06.27.pdf

Ministerio de Educación de la Nación Argentina. (2020). Resolución 104/2020. Disponible en: https://www.argentina.gob.ar/normativa /nacional/resoluci%C3%B3n-104-2020-335488/texto

Poder Ejecutivo Nacional. (2020). Decreto de Necesidad y Urgencia 297/2020 Aislamiento Social Preventivo y Obligatorio. Disponible en: https://www.argentina.gob.ar/normativa/nacional/decreto-297-2020-335741/texto

UNESCO. (2020). COVID-19 y educación superior: De los efectos inmediatos al día después. Análisis de impactos, respuestas políticas y recomendaciones. Disponible en: http://www.iesalc.unesco.org/wp-content/uploads/2020/04/COVID-19-060420-ES-2.pdf

Published

2021-06-08

How to Cite

Regonat, M. S., Sánchez, G. H., & Odetti, H. S. (2021). Teaching university general chemistry in times of emergency. Educación En La Química, 27(01), 120–124. Retrieved from https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/27

Issue

Section

Innovación para la enseñanza de la Química

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>