A Chemistry course at ASPO. Strengths and weaknesses
Keywords:
self-exams, forums, virtual environmentAbstract
This work describes the actions carried out after entering ASPO (Social, Preventive and Mandatory Isolation) by Covid-19 in a chemistry course for the first year of university education, after three weeks of setting in February and two weeks of face-to-face classes. Through an investigation we obtained data on the performance of the students that were compared with those obtained in previous years, to this we added a survey at the end of the course that helped us assess strengths and discover weaknesses. Although we show a profound change in the model, we consider that the next return to presentiality must be accompanied by a substantial replacement of certain paradigms
References
Dans, E. (2020, 02 de abril). La enseñanza online solo funcionará si cambiamos la perspectiva. https://www.enriquedans.com/2020/04/la-ensenanza-online-solo-funcionara-si-cambiamos-la-perspectiva.html
Gandrup, B., González, M., González, S., Ferrero, A., Zambruno, M. A., Cervellini, M. I. y Chasvin Orradre, M.N. (2013). El uso de las TIC en la presentación de seminarios en Química I. ALDEQ - Anuario Latinoamericano de Educación Química. San Luis.
Hinojosa, J. y Puig, N. S. (2011). Resolver problemas colaborativamente de forma virtual. Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, 67, 103-108.
Miraballes Cortinas, G. y Velázquez Serra, S. (2020, 08 de abril). Cómo educar después de la pandemia. Revista La Diaria - Uruguay. https://ladiaria.com.uy/opinion/articulo/2020/4/como-educar-despues-de-la-pandemia/
Muñoz M., Gonzalez S., González M., Ferrero A., Cervellini M. y Balda S. (2017). Evolución de la idea de ciencia en un grupo de estudiantes universitarios de química. ALDEQ - Anuario Latinoamericano de Educación Química. San Luis.
Pozo, J. I. (2020, 27 de mayo). Repensar la educación en tiempos de coronavirus: cuando la enseñanza y el aprendizaje se hacen digitales [Conferencia] Ciclo de Seminarios Internacionales del CIAEC: Enseñar Ciencias Experimentales en Tiempos de Pandemia: Nuevas realidades y mediaciones.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Miguel Muñoz, Sandro González, Marcela Gonzalez, Alejandro Ferrero, Sabrina Balda, Cinthia Lucero
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.