Multimodal virtual environment for university teaching of organic chemistry: design and student assessments

Authors

  • Juan Manuel Rudi Universidad Nacional del Litoral, Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas; Grupo de Investigación en Diseño de Materiales para la Enseñanza de las Ciencias Experimentales (GrIDiMECE)
  • Paula Inés Gatti Universidad Nacional del Litoral, Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas; Grupo de Investigación en Diseño de Materiales para la Enseñanza de las Ciencias Experimentales (GrIDiMECE)
  • Alejandra Belbey Universidad Nacional del Litoral, Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas
  • Lucía Gimenez Universidad Nacional del Litoral, Facultad de Humanidades y Ciencias
  • María Silvina Reyes Universidad Nacional del Litoral, Facultad de Humanidades y Ciencias; Grupo de Investigación en Diseño de Materiales para la Enseñanza de las Ciencias Experimentales (GrIDiMECE)

Keywords:

Organic Chemistry, virtual learning environments, university teaching

Abstract

Virtual learning environments have become a necessary tool for the development of hybrid teaching in current times. This work comments on the redesign of the virtual space of the Organic Chemistry subject used in different careers at the Universidad Nacional del Litoral, through the development of roadmaps that serve as study guides and combine the use of transmedia educational materials, integrative activities and learning self-assessment questionnaires. On the other hand, the impact that this proposal has produced is evaluated through the analysis of the responses obtained in a questionnaire carried out by the students who used it. The evaluation of the work has been very positive, highlighting the potential of the virtual environment developed to stimulate autonomous learning of disciplinary content and promote collaborative work between peers.

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Published

2024-07-31

How to Cite

Rudi, J. M., Gatti, P. I., Belbey, A., Gimenez, L., & Reyes, M. S. (2024). Multimodal virtual environment for university teaching of organic chemistry: design and student assessments. Educación En La Química, 30(02), 159–174. Retrieved from https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/260

Issue

Section

Innovación para la enseñanza de la Química

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