The challenge of reorganizing the teaching of chemistry and its teaching
Keywords:
chemistry teaching, virtual classroom, simulated microclassesAbstract
After the declaration by the OMS of the COVID-19 as a pandemic and the social, preventive and compulsory isolation declared in our country, the face-to-face classes in the universities were interrupted. In the case of Special Chemistry Didactics, it was reorganized, trying to maintain the pedagogical link through with the Moodle virtual platform, incorporating virtual classroom, online class observations, other digital tools and favouring initial and continuous professional teacher training. The changes made allowed suggesting proposals to incorporate new links and devices for blended learning (virtual-face-to-face).
References
Anijovich, R. (2014). Sobre la retroalimentación. https://www.youtube.com/watch?v=JQ-OycDX1O4
Clerici, C., Lucca, L. y De Brabandere, M. (2016). Didáctica de la Práctica: Experiencias de microclases en el marco de la formación docente inicial. Ponencia presentada en Jornada de Didáctica “Re-Pensar Las Prácticas” IPEL D-158 Nivel Superior, Seguí, Entre Ríos, Argentina.
Maggio, M. (2020). Enseñar en tiempos de pandemia. https://youtu.be/lvy5QZ5Qk04
Sánchez Blanco, G. y Valcárcel Pérez, M. (2000). ¿Qué tienen en cuenta los profesores cuando seleccionan el contenido de enseñanza? cambios y dificultades tras un programa de formación. Enseñanza de las ciencias, 18 (3), 423-437.
UNESCO y IESALC.COVID-19 y educación superior: De los efectos inmediatos al día después. http://www.iesalc.unesco.org/wp-content/uploads/2020/05/COVID-19-ES-130520.pdf
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 María Alejandra Carrizo, Marta Barutti, Marisol Sosa, Silvia Liendro
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.