The challenge of reorganizing the teaching of chemistry and its teaching

Authors

  • María Alejandra Carrizo Universidad Nacional de Salta. Facultad de Ciencias Exactas. Salta. Argentina.
  • Marta Barutti Universidad Nacional de Salta. Facultad de Ciencias Exactas. Salta. Argentina.
  • Marisol Sosa Universidad Nacional de Salta. Facultad de Ciencias Exactas. Salta. Argentina.
  • Silvia Liendro Universidad Nacional de Salta. Facultad de Ciencias Exactas. Salta. Argentina.

Keywords:

chemistry teaching, virtual classroom, simulated microclasses

Abstract

After the declaration by the OMS of the COVID-19 as a pandemic and the social, preventive and compulsory isolation declared in our country, the face-to-face classes in the universities were interrupted. In the case of Special Chemistry Didactics, it was reorganized, trying to maintain the pedagogical link through with the Moodle virtual platform, incorporating virtual classroom, online class observations, other digital tools and favouring initial and continuous professional teacher training. The changes made allowed suggesting proposals to incorporate new links and devices for blended learning (virtual-face-to-face).

References

Anijovich, R. (2014). Sobre la retroalimentación. https://www.youtube.com/watch?v=JQ-OycDX1O4

Clerici, C., Lucca, L. y De Brabandere, M. (2016). Didáctica de la Práctica: Experiencias de microclases en el marco de la formación docente inicial. Ponencia presentada en Jornada de Didáctica “Re-Pensar Las Prácticas” IPEL D-158 Nivel Superior, Seguí, Entre Ríos, Argentina.

Maggio, M. (2020). Enseñar en tiempos de pandemia. https://youtu.be/lvy5QZ5Qk04

Sánchez Blanco, G. y Valcárcel Pérez, M. (2000). ¿Qué tienen en cuenta los profesores cuando seleccionan el contenido de enseñanza? cambios y dificultades tras un programa de formación. Enseñanza de las ciencias, 18 (3), 423-437.

UNESCO y IESALC.COVID-19 y educación superior: De los efectos inmediatos al día después. http://www.iesalc.unesco.org/wp-content/uploads/2020/05/COVID-19-ES-130520.pdf

Published

2021-06-08

How to Cite

Carrizo, M. A., Barutti, M., Sosa, M., & Liendro, S. (2021). The challenge of reorganizing the teaching of chemistry and its teaching. Educación En La Química, 27(01), 100–104. Retrieved from https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/23

Issue

Section

Innovación para la enseñanza de la Química

Similar Articles

<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)