Emergency remote teaching in Chemistry with large groups

Authors

  • Ignacio Julio Idoyaga Universidad de Buenos Aires, Facultad de Farmacia y Bioquímica, Centro de Investigación y Apoyo a la Educación Científca. Buenos Aires, Argentina.
  • Fernando G. Capuya Universidad de Buenos Aires, Facultad de Farmacia y Bioquímica, Centro de Investigación y Apoyo a la Educación Científca. Buenos Aires, Argentina.
  • Josué Dionofrio Universidad de Buenos Aires, Facultad de Farmacia y Bioquímica, Centro de Investigación y Apoyo a la Educación Científca. Buenos Aires, Argentina.
  • Florencia López Universidad de Buenos Aires, Facultad de Farmacia y Bioquímica, Centro de Investigación y Apoyo a la Educación Científca. Buenos Aires, Argentina.
  • C. Nahuel Moya Universidad de Buenos Aires, Facultad de Farmacia y Bioquímica, Centro de Investigación y Apoyo a la Educación Científica. Buenos Aires, Argentina.

Keywords:

emergency remote teaching, chemistry education, science teaching, university

Abstract

This work describes an Emergency Remote Teaching proposal designed to guarantee the continuity of a frst university Chemistry course during the covid-19 pandemic. The participants were 2,800 students and 20 teachers from the Ciclo Básico Común of Universidad de Buenos Aires. The design of the proposal included the preparation of different teaching materials included in a virtual classroom. Synchronous and asynchronous activities were proposed. Teaching materials and design decisions were based on research in science teaching. The positive aspects of this experience were to overcome some of the difculties initially detected. In addition, it opens perspectives for education post pandemic.

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Published

2020-12-30

How to Cite

Idoyaga, I. J., Capuya, F. G., Dionofrio, J., López, F., & Moya, C. N. (2020). Emergency remote teaching in Chemistry with large groups. Educación En La Química, 26(02), 153–167. Retrieved from https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/81

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