A Chemistry course at ASPO. Strengths and weaknesses

Authors

  • Miguel Muñoz Facultad de Ciencias Exactas y Naturales - UNLPam. Santa Rosa, La Pampa, Argentina
  • Sandro González Facultad de Ciencias Exactas y Naturales - UNLPam. Santa Rosa, La Pampa, Argentina
  • Marcela Gonzalez Facultad de Ciencias Exactas y Naturales - UNLPam. Santa Rosa, La Pampa, Argentina
  • Alejandro Ferrero Facultad de Ciencias Exactas y Naturales - UNLPam. Santa Rosa, La Pampa, Argentina
  • Sabrina Balda Facultad de Ciencias Exactas y Naturales - UNLPam. Santa Rosa, La Pampa, Argentina
  • Cinthia Lucero Facultad de Ciencias Exactas y Naturales - UNLPam. Santa Rosa, La Pampa, Argentina

Keywords:

self-exams, forums, virtual environment

Abstract

This work describes the actions carried out after entering ASPO (Social, Preventive and Mandatory Isolation) by Covid-19 in a chemistry course for the first year of university education, after three weeks of setting in February and two weeks of face-to-face classes. Through an investigation we obtained data on the performance of the students that were compared with those obtained in previous years, to this we added a survey at the end of the course that helped us assess strengths and discover weaknesses. Although we show a profound change in the model, we consider that the next return to presentiality must be accompanied by a substantial replacement of certain paradigms

References

Dans, E. (2020, 02 de abril). La enseñanza online solo funcionará si cambiamos la perspectiva. https://www.enriquedans.com/2020/04/la-ensenanza-online-solo-funcionara-si-cambiamos-la-perspectiva.html

Gandrup, B., González, M., González, S., Ferrero, A., Zambruno, M. A., Cervellini, M. I. y Chasvin Orradre, M.N. (2013). El uso de las TIC en la presentación de seminarios en Química I. ALDEQ - Anuario Latinoamericano de Educación Química. San Luis.

Hinojosa, J. y Puig, N. S. (2011). Resolver problemas colaborativamente de forma virtual. Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, 67, 103-108.

Miraballes Cortinas, G. y Velázquez Serra, S. (2020, 08 de abril). Cómo educar después de la pandemia. Revista La Diaria - Uruguay. https://ladiaria.com.uy/opinion/articulo/2020/4/como-educar-despues-de-la-pandemia/

Muñoz M., Gonzalez S., González M., Ferrero A., Cervellini M. y Balda S. (2017). Evolución de la idea de ciencia en un grupo de estudiantes universitarios de química. ALDEQ - Anuario Latinoamericano de Educación Química. San Luis.

Pozo, J. I. (2020, 27 de mayo). Repensar la educación en tiempos de coronavirus: cuando la enseñanza y el aprendizaje se hacen digitales [Conferencia] Ciclo de Seminarios Internacionales del CIAEC: Enseñar Ciencias Experimentales en Tiempos de Pandemia: Nuevas realidades y mediaciones.

Published

2021-12-29

How to Cite

Muñoz, M., González, S., Gonzalez, M., Ferrero, A., Balda, S., & Lucero, C. (2021). A Chemistry course at ASPO. Strengths and weaknesses. Educación En La Química, 27(02), 203–213. Retrieved from https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/64

Issue

Section

Innovación para la enseñanza de la Química

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.