Virtual theoretical-practical experience about surface tension and capillarity

Authors

  • Juan Ariel Pullao Comisión Nacional de Energía Atómica. Centro Atómico Bariloche. Departamento Materiales Nucleares. San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina. Cátedra de Fisicoquímica. Universidad Nacional de Río Negro. Sede andina. San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina.
  • Mauricio Arce Comisión Nacional de Energía Atómica. Centro Atómico Bariloche. Departamento Caracterización de Materiales. San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas - CONICET.
  • Adriana Serquis Comisión Nacional de Energía Atómica. Centro Atómico Bariloche. Departamento Caracterización de Materiales. San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina. - Cátedra de Fisicoquímica. Universidad Nacional de Río Negro. Sede andina. San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas - CONICET.

Keywords:

virtual laboratory practice, physicochemical practice, surface tension, capillarity

Abstract

The concepts of surface tension and capillarity are taught annually in the professorship of physicochemistry at the Profesorado de Nivel Medio y Superior en Química (Universidad Nacional de Río Negro - Sede Andina) through theoretical-practical proposal in the classroom. This year, due to the health emergency situation that the country is going through due to the COVID-19, this proposal was readapted and carried out virtually through two videoconference meetings. These allowed for a bilateral exchange between students and teachers, favoring the teaching-learning process and an optimal development of the practice. This work shares the experience developed and an evaluation of it, with the aim of making it functional for natural science teachers in future teaching practices.

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Published

2021-06-08

How to Cite

Pullao, J. A., Arce, M., & Serquis, A. (2021). Virtual theoretical-practical experience about surface tension and capillarity . Educación En La Química, 27(01), 35–41. Retrieved from https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/19

Issue

Section

Innovación para la enseñanza de la Química

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