What do students think of the “new educational normality”? the experience of virtually dictating organic Chemistry

Authors

  • Juan Manuel Rudi Universidad Nacional del Litoral. Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas. Provincia de Santa Fe, Argentina
  • Paula Inés Gatti Universidad Nacional del Litoral. Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas. Provincia de Santa Fe, Argentina
  • María Carolina Rey Universidad Nacional del Litoral. Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas. Provincia de Santa Fe, Argentina
  • María Silvina Reyes Universidad Nacional del Litoral. Facultad de Humanidades y Ciencias. Provincia de Santa Fe, Argentina

Keywords:

virtual education, pandemic, Organic Chemistry

Abstract

The emergence of the COVID-19 pandemic forced to virtualize normal teaching practices in different educational settings. In this work we report the experience of one of the Departments of Organic Chemistry of the National University of the Litoral in this process of adaptation. A survey was conducted of the students who took the subject during isolation to find out their opinion regarding the teaching methodologies used. Most of the respondents stated that they had a good command of virtual tools and positively valued the use of videoconferencing platforms for teaching classes. Although the level of learning achieved was considered satisfactory, face-to-face education continues to be the option chosen, with the exception of some activities that could be delivered virtually.

References

Borgobello, A., Sartori, M. y Sanjurjo, L. (2019). Entornos virtuales de enseñanza y aprendizaje. Experiencias y expectativas de docentes universitarios de Rosario, Argentina. Espacios en blanco, 30(1), 41-58. https://doi.org/10.37177/UNICEN/EB30-263

Cayo-Rojas, C. F. y Agramonte-Rosell, R. C. (2020). Desafíos de la educación virtual en odontología en tiempos de pandemia COVID-19. Revista Cubana de Estomatología, 57(3). Recuperado de: http://www.revestomatologia.sld.cu/index.php/est/article/view/3341

Concari, S. B. (2014). Tecnologías emergentes ¿cuáles usamos? Latin American Journal of Physics Education, 8(3), 494-503.

Failache, E., Katzkowicz, N. y Machado, A. (2020). La educación en tiempos de pandemia y el día después: el caso de Uruguay. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, 9(3). Recuperado de:https://revistas.uam.es/riejs/article/view/12185

Lorenzo, M. G. (2020). Revisando los trabajos prácticos experimentales en la enseñanza universitaria. Aula Universitaria, 21, e0004. https://doi.org/10.14409/au.2020.21.e0004

Valverde Crespo, D., González Sánchez, J. y de Pro Bueno, A. (2017). ¿Qué sub-competencias digitales muestran unos alumnos de 4° de Educación secundaria obligatoria ante una animación sobre una reacción química a nivel microscópico? Ápice. Revista de Educación Científica, 1(1), 40-57. https://doi.org/10.17979/arec.2017.1.1.2009

Published

2020-12-30

How to Cite

Rudi, J. M., Gatti, P. I., Rey, M. C., & Reyes, M. S. (2020). What do students think of the “new educational normality”? the experience of virtually dictating organic Chemistry. Educación En La Química, 26(02), 321–326. Retrieved from https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/99

Issue

Section

ENSEÑANZA DE LA QUÍMICA DURANTE LA PANDEMIA

Similar Articles

<< < 14 15 16 17 18 19 

You may also start an advanced similarity search for this article.