The situation of Analytical Chemistry’s students in the FCEQyN of the UnaM to face the pandemic COVID 2019

Authors

  • Julieta B. Benítez Universidad Nacional de Misiones (UNaM). Facultad de Ciencias Exactas, Químicas y Naturales (FCEQyN), Departamento de Química.
  • Mónica M. Covinich Universidad Nacional de Misiones (UNaM). Facultad de Ciencias Exactas, Químicas y Naturales (FCEQyN), Departamento de Química.
  • Valeria D. Trela Universidad Nacional de Misiones (UNaM). Facultad de Ciencias Exactas, Químicas y Naturales (FCEQyN), Departamento de Química.
  • Griselda P. Scipione Universidad Nacional de Misiones (UNaM). Facultad de Ciencias Exactas, Químicas y Naturales (FCEQyN), Departamento de Química.

Keywords:

pandemic, analytical chemistry, remote teaching

Abstract

Facing an uncertain scenario, thinking he was passenger and would soon return to normal; Technological resources became essential to deliver virtual education during the health emergency, where the digital divide, the management of information and communication technologies (ICT) and the Internet connection were the obstacles to overcome. The objective of this work was to know what ICT tools the students had to start the semester classes while maintaining the ASPO. To this end, a survey was conducted through the Analytical Chemistry virtual classroom. The results indicated: 74% of the students had access to the internet with an acceptable connection, 98% had access through an electronic device (Cellular, Tablet, Netbook, Notebook) and 99% agreed with the teaching of classes using this modality.

References

Casas Anguita, J., Repullo Labrador J.R. y Donado Campos, D. (2003). La encuesta como técnica de investigación. Elaboración de cuestionarios y tratamiento estadístico de los datos (I). Atención Primaria. 31(8), 527-538.

Donaire, R. (12 de mayo de 2020) Cuarentena escolar, digitalización y trabajo docente Agencia de Noticias RedAcción https://www.anred.org/2020/05/13/cuarentena-escolar-digitalizacion-y-trabajo-docente/

Janssen Alexis (18 de abril de 2020) Estudiantes varados de regreso a casa. Diario Primera Edición. https://www.primeraedicion.com.ar/nota/100262596/efectivamente-vamos-a-trasladar-a-los-estudiantes/

Marandú Comunicaciones S.E. Consultado el 30 de julio 2020. https://marandu.com.ar/conectividad/

Prensky, M. (2010). Nativos e inmigrantes digitales: adaptación al castellano del texto original “Digital Natives, Digital Immigrants” . Cuadernos SEK.

Published

2020-12-30

How to Cite

Benítez, J. B., Covinich, M. M., Trela, V. D., & Scipione, G. P. (2020). The situation of Analytical Chemistry’s students in the FCEQyN of the UnaM to face the pandemic COVID 2019. Educación En La Química, 26(02), 281–286. Retrieved from https://educacionenquimica.com.ar/index.php/edenlaq/article/view/92

Issue

Section

ENSEÑANZA DE LA QUÍMICA DURANTE LA PANDEMIA

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.